Hello, my friend. Stay awhile and listen…
Ако не сте разбрали, днес и утре можете да играете свободно бетата на Diablo 3. Ако случайно сте живели на друга планета през последните 15-20 години: Diablo 3 е поредния епизод от point-and-click RPG серията Diablo на Blizzard и като всяка тяхна игра е култова.
Всъщност всички игри на Blizzard сигурно могат да се съберат на пръстите на едната ви ръка (говоря за оригинални заглавия), но всяка е фурор! Геймарски екстаз, дори за такива като мен, за които игрите са приятен начин да разпуснеш … Blizzard имат много хубава политика – никога не пускат нещо преди да е готово … в случая с Diablo 3 – 12 години от Diablo 2 и 11 от expansion-a Lord of Destruction!
Когато започна да се чува за Diablo 3 и се появиха първите art-ове и новини, бях много притеснен от изявления като „подобрена графика с повече детайли“ и „промяна на атмосферата“ или „опит почерпен от другото ни RPG – WOW“ … това което ми се въртеше в главата, беше страхът да не би да получим Diablo, което да е шарено. Diablo на което му липсва … creepy атмосферата, която е толкова пристрастителна … Страх, който ме беше завладял … до преди няколко часа, когато си пуснах бетата …
Хвала на Тириел (Архангела от втора част) … New Tristan си е сумрачен и покрит с облаци, както сме му свикнали, катакомбите му са пълни с добрите стари скелети, но заради подобрените детайли можем да видим паяжините по ъглите. Още от началото … знаеш че си се завърнал в света, с който си израснал и си се научил да обичаш.
Разбира се има и някои промени … на къде без тях. Не знам дали са за добро или за лошо …
Започнах нова игра с Wizard-да (старата Sorceress …) (винаги играя магьосник като за първа игра). Не знам дали е хубаво или лошо, но няма разделение между multiplayer и singleplayer героите. Освен това, докато си джиткаш из катакомбите, всеки навлек може да те покани да се присъединиш към него … или той да се намърда при теб. Дразнещо е.
Липсва ми стария Skill Tree и Stat Screen-а го няма. За skills отваряш съответно магии за ляво копче (които не взимат мана) и такива за дясно копче (които цоцат мана като за свят), както и по една магия за бутоните от 1 до 4. Колбичките са сложени на q (поне тези за кръв – до сега не съм видял за мана). Статистиките при качване на ниво се разпределят автоматично (което си е дразнещо). Като цяло усещането за poin-and-click се е засилило.
Не мога да отрека, че играта е играта е красива, без да се губи атмосферата на оригинала. Мрачните земи около Тристан … (не съм стигнал по на татък, но ще се постарая да разгледам максимално). Музикалното оформление … старите приятели от катакомбите и някои нови гадини. Безкрайните quest-ове … за мен може би ключовата дума е носталгия … носталгията по времето когато стигайки до 25-то ниво на подземието намираше Diablo и с много усилия го убивахме, само за да се върнем горе и да намерим кипчинките пари, оставени на съхранение … или когато си говорихме с кравите в HellFire за да намерим кравешката броня … Първите срещи с Андариел … която незнайно защо но винаги ще ми прилича на Кериган. Или Wirt и неговия крак … който ти отключва кравешкото ниво …
Часове, дори дни, отишли за да намериш правилните артефакти … The Stone of Jordan (+1 to all skills ring) … Доброто старо инферно на Sorceress-ката … недоволния рев след всеки нов patch, когато променяха някоя статистика … Откриването на новите trap-ове на Assasin-ката … и безкрайните комбинации в Horadric cube-а – Life steal черепи, Брони, които връщат поражение … +n на Mana Regeneration …
Какво ми харесва в новото Diablo:
Какво не ми харесва:
Не … нищо от гореизброените неща няма да ме накара да не си купя Colector’s edition-а на играта …
Ако имате Battle.net account – отивайте да играете … ако нямате – кофти късмет! Аз отивам за до магазина и сядам да чистя катакомбите!
Ваш,
Lucifer
Броячът показва 99 дни 20 часа 01 минути и 10 секунди, а това е пост 4 от поне 100
Вашият коментар